Bali Film

A pláza ásza

Paul Blart: Mall Cop (2009)

2020. június 22. - zhwriter

Miért nem lootol?!

Én nagyon szeretem az "egyszemélyes túszmentősereg" filmeket, azaz a Die Hard situationt (vö. Big Trouble Totál káosz, 2002). Szerencsére ebben a filmben is pont ez történik, ráadásul amíg idáig eljutunk, majdnem a fele játékidő lemegy, azaz 40 percünk van (!) megismerni a karaktereket. Ennyi idő alatt rendesen meg lehet ágyazni az emberi drámáknak, sorsoknak, persze egy ilyen félig-meddig agyeldobós vígjátéknál, mint A pláza ásza, azért nem vártam el nehéz drámai vonalat. Ami van, az a főszereplő, Paul Blart sorsa, aki eddig nemigen tudott egyről a kettőre jutni plusz még cukorbaj is gyötri. Sajnos az ilyen stílusú filmek negatívuma, hogy ezeket a dolgokat egyfolytában sulykolják az ember arcába, és ezt igyekeznek "poénosan" megoldani, de én személy szerint nem szeretem ezt az "alázzuk meg még jobban a főszereplőt" stílust - ezért nem szeretem pl. az Apádra ütök c. filmet.

Mivel Kevin James nagydarab, ezért természetesen jöhetnek a kövéres viccek, amiken szintén nem tudok nevetni, így ezeket ezúttal át is pörgettem. Most másodszor néztem a filmet, és nem akartam időt fecsérelni az unalmas és kínos részekre. (A végső értékelésem a filmről amúgy nem változott.)

Szóval, eljutunk a film második feléhez, ahol az egész nagy erőre kap. Egyrészt azért, mert megnyomtam a Play gombot a tekerés helyett, másrészt pedig azért, mert végre bekövetkezett a már említett Die Hard situation. Szerintem nagyon izgalmas az ilyen történetekben az eleje, amikor még nem tudják a rosszfiúk, hogy van egy titokban a helyszínen tartózkodó leendő megmentő, vagy ahogy itt nevezték: kóbor kutya. Paulnak ráadásul még fegyvere sincs, de azért még veszélyes... Még szerencse, hogy töviről hegyire ismeri a pláza minden zegét-zugát, így könnyedén csapdába tudja csalni az amúgy nála sokkal fürgébb és főleg felfegyverkezett bandát.

Na itt jön számomra a logikai baki: ha már sorra ártalmatlanítja őket, miért nem veszi el a fegyvereiket?! Oké, persze, tudom, Paul egy jámbor, békés fickó, aki nem tudna ártani a légynek sem. De azért egy ilyen helyzetben simán kihasználhatná a kínálkozó lehetőséget.

Na mindegy, azért egyéb technikákkal eljutunk sorban a főgonoszig, akit persze nehezebb elkapni, ráadásul még die hard 2-es csavar is van a film végén, majd hamar jön a happy end. Közben egy sportboltban megidéződik a Rambo 2 is, ami az akciófilm szerelmeseinek igazi kincs egy ilyen filmben. :)

Még valamit el kell mondanom: Kevin James az esések ultimate nagymestere. Anno csak Chris Farley tudott még hasonlóan kaotikus eséseket bemutatni, James pedig az elmúlt években különböző Tonight Show epizódokban is megmutatta ezen tehetségét. Szerencsére nem esik-kel azért 90 percig a filmben, csak néhány nagyobb zakózást szenved el, ezek viszont mindig a legmegfelelőbb pillanatokban jönnek el és mindig nagyon viccesek.

De azért a sztorin lett volna még mit javítani.

50%

A bejegyzés trackback címe:

https://balifilm.blog.hu/api/trackback/id/tr3915907782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása