Bali Film

Szorul a hurok

The January Man (1989)

2023. április 26. - Bali Wolf

Januarymanposter.jpg

Adott egy sztárokkal teli szereplőgárda, egy ígéretesnek induló történet. És valahogy mégis félremegy. De miért?

Pedig tényleg minden adott ahhoz, hogy jó film lehessen a Szorul a hurok. A sorozatgyilkos elleni nyomozás témakörében sok jó sztorit láttunk már. Ezt most éppen meghökkentő elemekkel próbálták tarkítani. Nekem van, ami bejött, van, ami nem, mindenki persze maga dönti el.

A történet szilveszterkor indul, ami nálam jó pont. A gyilkosságoknál hallható zenei effekt nekem nagyon tetszett, jó hangulatot adott a filmnek (a filmcím kiírásakor is már megjelent). Mint megtudjuk, ez az ügy már hónapok óta tart, több eset is történt. Így természetesen nagyon ideges a polgármester, hiszen neki ez már politikai ügy. Őt remekül játssza Rod Steiger, akit én még az első Mr. Tibbs filmben láttam (azért meg is kapta az Oscar-díjat). Amennyire erőteljes karakter volt, annyira hiányosan lett hagyva valahogy az ő vonala, szerintem.
A rendőrfőnököt Harvey Keitel alakítja, ez elég érdekes, annyi gengszterszerep után/előtt. A rendőrkapitányt pedig Danny Aiello, bár az ő szerepe nagyrészt kimerül a mérgelődésben, jó amerikai filmes klisé szerint. (Ebben a csúcs természetesen a Haláli fegyver :D)

A rendőrfőnök kénytelen visszahívni a szolgálatba a néhány éve "kiutált" exnyomozó testvérét (Kevin Kline még mindig A hal neve: Wanda-beli bajszával), aki hozza festőművész szomszédját, hogy segítsen neki. Őt a remek Alan Rickman játssza, aki itt is a Hans Gruber-szakállat viseli, ettől nekem nehéz volt elvonatkoztatnom, de bírtam a karakterét, bár a Die Hard miatt végig potenciális gonoszként gondoltam rá.

Na igen, itt egy kicsit túlgondoltam a dolgot: ez nem egy "whodunnit", azaz melyikük-a-gyilkos típusú film. Túl sok olyan thriller volt már, ahol a végén kiderült, hogy a gyilkos az egyik főszereplő, akit végig láttunk, de nem gondoltunk rá(?). Itt bizony nem így van, de ez csalódás. Enyhe spoiler: a gyilkost nem ismerjük meg, a végén látjuk, hogy ki az, de ahogy a főszereplő meg is jegyzi, egy senki. Azaz, nem a meglévő szereplők közül valaki. Ráadásul az elkapása átmegy egy komikusnak szánt(?) elnyújtott verekedésbe, ami szerintem műfajidegen. Legalábbis az első másfél órában nem tűnt fel, hogy ez vígjáték is akar lenni. Kicsit elrontották a végét.

A főhősnek egyébként két barátnő-jelöltje van a történetben: Susan Sarandon az ex, aki most a tesója felesége. Mary Elizabeth Mastrantonio pedig a polgármester fiatal lánya, akivel végül összejön Kevin Kline.
Szóval sztárparádé van, de mégsem áll ez össze azzá, amivé kellene.

50%

A bejegyzés trackback címe:

https://balifilm.blog.hu/api/trackback/id/tr8818110978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása