Bali Film

Shazam!

Shazam! (2019)

2019. április 13. - zhwriter

Hosszú idő óta az első szuperhősös film, amit megnéztem. Én ugyanis már nem szeretem ezt a műfajt. A Shazam! viszont szerencsére vígjáték is, sőt, családi vígjáték, amelyben a tanulság természetesen a család fontossága, az ilyen filmeket pedig már szeretem. 

Amin meglepődtem, hogy a főszereplőt eredetileg a képregényben Captain Marvelnek hívják! 1940-től jelent meg Captain Marvel a Fawcett Comics képregényeiben. Mivel túl hasonló volt Supermanhez, ezért 1953-ban a DC Comics beperelte a kiadót. 1972-ben a Fawcett el is adta a jogokat magának a DC-nek. Csakhogy eddigre már a Marvel Comics levédte a Captain Marvel nevet a saját karakterének...

Fura egy helyzet. A filmben is rengeteg nevet kitalálnak az új szuperhősnek. Új, mert a film egy olyan univerzumban játszódik, ahol Superman is létezik. Ezek szerint a DC is "univerzumot" akar építeni, csakúgy, mint riválisa, a Marvel, aki már kb. a 20. filmet hozta ki a Shazam! premierje idején. Nekem ez annyira nem tetszik, mert így, ha egy filmre kiváncsi vagyok, az előző 19-et is valószínűleg meg kellene néznem. Így jártunk a Pókember: Hazatérés című filmmel is: beültünk a moziba, és mintha egy folytatást láttunk volna, hiszen Pókember karaktere már egy Amerika Kapitány filmben megjelent előtte, amit nem láttunk.

De vissza a Shazam!-hoz: vígjátékként is jól működik a film, sok kikacsintással, például a film témájában (tinédzser hirtelen felnőtt testben találja magát) a legnagyobb klasszikus, a Segítség, felnőttem! is megidéződik, egy játékboltban ugyanis találnak egy lépkedős padlózongorát - azt nem tudom, mi a rendes neve ezeknek, de jópofa. Batman is megkapja a magáét, a stáblista elején futó, nagyon ötletes ceruzával rajzolt hatást keltő animációs képsorban.

A poénkodást, kikacsintást nem tolják el azért a Deadpool irányába, úgyhogy aki nem ismeri a megidézett filmeket, nem fog neki feltűnni. Viszont a giga Dr. Pepper reklám már igen, de az is jópofa volt. :)

Egyszóval, nem képregény-rajongóként is érdemes beülni a Shazam!-ra. Vicces, látványos, és nem kell hozzá 370 Igazság Ligája előzményfilmet megtekinteni sem.

90%

A bejegyzés trackback címe:

https://balifilm.blog.hu/api/trackback/id/tr4514762780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása