Bali Film

Mesék a kriptából: Vérbordély

Tales from the Crypt presents Bordello of Blood (1996)

2018. szeptember 08. - zhwriter

Jópofa antológia sorozat volt a Mesék a kriptából. Készült belőle egy másfél órás mozifilm epizód is (Démonlovag), ami mérsékelt sikert aratott, úgyhogy egy évvel később jöhetett a következő, a Vérbordély. Ez már nagy bukta volt, úgyhogy nem készítettek több részt, pedig tervben volt, hogy trilógiává bővítik.

A sztárparádé rögtön megtetszett a filmben. Nem A, nem is B, inkább C kategórián belül, de több nevet is üdvözöltem a gárdából. A "top billing"-et Erika Eleniak kapja, de ő inkább csak második főszereplő, fontosabb szerepe van a magánnyomozót játszó Dennis Millernek, akit én az SNL régebbi részeiből ismerek, ő volt az egyik műsorvezetője a híradós blokknak, a Weekend Update-nek. Mondjuk ott '80-as évekbeli loboncos hajú volt, itt már rövid hajú szakállas, nem biztos, hogy felismertem volna egyből. Hozza a laza, beszólogatós figurát, de ahogy olvastam, kibírhatatlan volt a forgatáson, nem jelent meg, amikor kellett volna, sokat improvizált és Corey Feldman is azt nyilatkozta róla, hogy nagy csalódás volt neki élőben, olyan arrogáns volt.

Ha már Corey, én őt bírtam a Kincsvadászokban, az Ami sok, az sokkban, meg még pár gyerekkori szerepében. Most egy problémás huszonévest játszik, de már a kinézete is problémás, hát még a színészi játéka. Szerintem nagyon túljátssza a szerepét, főleg, amikor (spoiler) már vámpírként jelenik meg és idétlenül röhögcsél. Mondjuk furcsa volt Stohl András a magyar hangjaként, de hát ő szinkronizált már 32 évesen tinédzsert is (az Amerikai pitében).

William Sadler nevét olvasva a stáblistán gondolkodóba estem, hogy kit játszott a filmben?! Őt én a Még drágább az életed főgonoszaként ismerem, itt viszont nem láttam sehol. Aztán kiderült, hogy dehogynem, ő a múmia, aki meséli a sztorit a Kriptaőrnek... Érdekesség, hogy az előző spin-off filmben (a Démonlovagban) is játszott, de akkor egy másik szerepet.

A sztori érdekes, egy bordélyházban embereket ölnek, ezt akarja kinyomozni a főszereplő. A nő aki felbérelte, keresi az eltűnt öccsét. Aztán összeáll a kép, összeérnek a szálak, és még egy kis végepoén-csavar is jut a legvégén. A megvalósítás viszont nem tetszett, szerintem túl naturális volt, és mivel sok a leszedett testrész, ezért még gagyi is. Pedig kitettek magukért a maszkmesterek, itt nincs CGI, kivéve az elmaradhatatlan sárga cikázó csíkok, amikor valami varázslatos, vagy túlvilági esemény történik. Itt ez azt jelenti, hogy a főgonosz szellemét kiengedik a palackból (vagy valami ilyesmi, nehéz volt odafigyelni :)).

Van még egy rész, ami nekem 10%-kal megemelte az értékelésemet. Kicsit ugyan pointless, de váratlan és vicces. Egy, a stáblistán nem szereplő, akkoriban (illetve egy pár évvel előtte) nagy sztár komikus hölgy cameója, beszól egy vicceset és ennyi.

30%

A bejegyzés trackback címe:

https://balifilm.blog.hu/api/trackback/id/tr7314229129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása