Bali Film

Anakonda

Anaconda (1997)

2018. július 27. - zhwriter

"Hol Voight, hol nem Voight" - Na erre nem számítottam. Úgy emlékeztem, ez egy könnyed kis agykikapcsolós szörnyes kalandfilm, mondjuk B kategóriás, és csak a David Hasselhoff nevével fémjelzett 3. résztől merészkedik a ZS-filmek közelébe. Tévedtem, mert már az első rész is gyakran súrolja a gagyi színvonalat, leginkább alulról. (G-kategória?)

És ez egyetlen embernek köszönhető: Jon Voightnak. Nem tudom, mit szívott a forgatás alatt - vagy mit nem -, de az alakítás, amit nyújt, az bárkinek szégyenére válnak, egyáltalán nem mozifilmbe való. Mintha nem játszott volna még soha gonoszt, hiszen az az elképzelése, hogy minél eltorzultabb arccal játszik, annál ijesztőbb lesz. Pedig egyre csak groteszkebbé válik, a film második felében már mindig felröhögtem, amikor megláttam. Persze lehet, hogy csak félreértettem és Jennifer Lopezt vízslatta valami furcsa vén szatír tekintettel. Akkor viszont nem is horror, hanem "szatíra" a film... (bocs :))

J-Lo alakítása sem nevezhető Oscar díjasnak, de legalább nem túlozza el, mint idősebb kollégája. Akin viszont nagyon meglepődtem, az Danny Trejo, akit egész más szerepben látunk, mint későbbi filmjeiben. Tulajdonképpen egy cameo az egész, hiszen az "első halott" szerepét kapta, és abban a pár percben olyan rettegést láttam tőle, amilyet később csak ő tudott okozni másoknak, a Machete támad az űrben valamelyik részében.

Igazi sztárparádé a film amúgy, az említettek mellett játszik még Ice Cube, Eric Stoltz, Owen Wilson és Kari Wuhrer is. A sok ismerős arc nekem mindig kedves egy filmben, itt is örültem neki, és tulajdonképpen egész jó lenne az egész, ha valaki más játszaná a főgonoszt. De tényleg, még Willem Dafoe Féktelenül 2-beli tekinteténél is furább volt Jon Voight. Néha úgy vicsorított, mintha ő is éppen ölelne egy megtermettebb dél-amerikai anakondát ott a hajó szélén. Amikor pedig eléri a végzet (ez ugye nem spoiler, hiszen ő a főgonosz), az anakonda jól bekapja, majd a következő jelenetben kiköpi. Na ekkor volt a mélypont: miután talpig nyálban kiköpték, még rákacsint egyet J-Lora...

Van azért olyan negatívum is, ami nem köthető Jon bácsihoz: az egyik szereplő halála után látjuk a nagy CGI-szörnyet a vízben haladni, ekkor észrevehető, hogy a jóllakott anakonda kipúposodott oldalán kitüremkedik az elfogyasztott illető arcának kinyomata... :D Ezt azért nem kellett volna.

Összefoglalva, azért egyszer nézhető film, sok sztár színésszel, akikért esetleg lehet izgulni, ha úgy tartja kedvünk. A gonosz bácsin meg jókat lehet nevetni.

40% (bár 20 éve még nekem is 70% volt)

A bejegyzés trackback címe:

https://balifilm.blog.hu/api/trackback/id/tr1114145747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása