Bali Film

Gyerekjáték (2019)

Child's Play (2019)

2019. június 22. - zhwriter

Mennyire emlékszünk az eredeti Gyerekjáték-filmekre? Ha csak annyi maradt meg, hogy Chucky a gyilkos játékbaba, az pont elég. Ez a film ugyanis semmi többet nem vesz át a régiekből (legalábbis emlékeim szerint), és ezt nagyon jól teszi!

Az eredeti első részben még egy gyilkos lelke vándorolt át a játékbabába, egy átok segítségével. Így már az elejétől tudtuk, hogy velejéig gonosz, és lehetett rettegni attól, hogy mi lesz a családdal (Andyvel, a kisfiúval és anyjával), ahová kerül. Itt, a "remake"-ben már egy mesterséges intelligenciával működő játékgép "bolondul be", illetve ezt a folyamatot szerintem remekül érzékelteti a film. Az elején ugyanis tök cuki a játékbaba, sőt, még maga Andy próbálja rávenni, hogy paráztassa be anyja aktuális pasiját. Később azonban a játék több rossz következtetése miatt egyre durvábbá válik.

Érdekes, hogy a film közepe táján Andy és barátai A texasi láncfűrészes mészárlás 2 című klasszikus horrort nézik, de ők már csak végigröhögik, a sok brutális jelenet ellenére. Így múlik el a világ dicsősége? Vagy a Walking Dead-en edződött lelkiviláguknak ez már meg sem kottyan? Meglehet, bár rettegni azért nem ettől a filmtől fognak ők sem, meg én sem. Ezt nem negatívumként mondom, itt egyszerűen nem az atomra paráztatás a cél, hanem a vegytiszta szórakoztatás. Ha kell, egy kevés suspense-szel, ha kell, tök jó poénokkal (néha baromi jó vágásokkal). Sőt, nagyon sok poén van a filmben, de inkább az első felében, amikor még nem indul be annyira a gyilkolászás. Mondjuk van olyan rész, ahol a jelenet horrorisztikus mivolta miatt nem számítottam poénra, ezért váratlanul ért és annál nagyobbat ütött :) Andy nagyszájú haverjának a reakciójára gondolok, amikor egy ijesztő valamit lát (nem spoilerezek).

A gyerekszínészek maximálisan jók, nekem nagyon tetszett a játékuk. Andy ahol kell, tud szomorú lenni, vagy vicces, vagy kemény. A csaj barátja végig laza és kemény, a fiú barátja csak nagyszájú, de poénos. Illetve van még egy kissrác, akinek szintén vannak jó poénjai, ő kevesebbet szerepel.
A felnőtt szereplők is jók, örültem, hogy Aubrey Plazát nem a régi, "csinos balhés csaj" karakterben láttam viszont.

Azt nem tudom, hogy az eredeti Chucky-filmek rajongóinak milyen utalásokat tettek, mivel az eredetit már régen láttam. A folytatásai már nem tetszettek annyira, főleg, miután viccesbe váltott a sorozat, és Chucky utóda is benne volt...

Amúgy az eredeti készítői szeretnék még tovább is folytatni a sorozatot (eddig, 2019-ig 7 rész készült). Ehhez az újhoz nem volt közük, tök más gárda csinálta. Én erre az irányvonalra szavaznék inkább, nekem ez nagyon tetszett, remélem, lesz folytatása, bár sajnos elég közepes eredményt ért el az amerikai kasszáknál.

Röviden, amit vártam a filmtől, azt még túl is teljesítette, én végig nagyon jól szórakoztam.
100%

A bejegyzés trackback címe:

https://balifilm.blog.hu/api/trackback/id/tr7714906940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása