Bali Film

Bosszúvágy (2018)

Death Wish (2018)

2018. március 10. - zhwriter

Elsőre úgy gondoltam, felesleges újraforgatni a remek Charles Bronson filmet, amelyből annak idején egy egyre túlzóbb, de mégis szórakoztató mozisorozat kerekedett. Tévedtem. A Bruce Willis főszereplésével készült remake saját jogán is megállja a helyét, sőt, igazából teljesen más, mint a régi film volt. Az alapszituáció nagyjából ugyanaz, de még ezen is csavartak egyet: az eredetiben egy építész családját támadják meg, itt pedig egy orvosét, akinek a bűnözőket is kötelessége meggyógyítani legjobb tudása szerint.

Mivel a filmet Eli Roth, a Motel rendezője készítette, ezért nem is lepődtem meg a 18-as besoroláson. A film egyre durvábbá válik, a végén már van több gusztustalan rész is, de szerencsére soha nem esik át a ló túloldalára - szerintem. Lehet, hogy egy nálam gyengébb gyomrúnak ez már sok. Én viszont örültem neki, hogy a néző megkapja a maga elégtételét a gonoszok által elkövetett sok rosszért, ráadásul igen kreatív módokon. Ezek a megoldások szerencsére nem törnek Bosszúvágy 3-i magasságokba (bár azt a filmet meg pont ezért is szerettem), azaz a hihető zónában maradnak.

Annak is örültem, hogy a régi filmekkel ellentétben, itt maga a bonyodalom (a történet elején kötelező tragikus támadás) sem lett túlspilázva, legalábbis nem nagyon mutatták a gyilkosságot, valamint, a Bosszúvágy 2 túlságosan vágatlan változatával ellentétben itt (kis spoiler) nem történt nemi erőszak sem. Szóval, a jók elleni támadást nem nagyon mutatták sokáig, a rosszak elleni bosszúhadjáratot viszont részletesen, néhol szórakoztató módon ábrázolták. Néhány poén is belekerült, ezek pedig többször váratlan helyről érkeztek: az egészen hétköznapi dolgokkal kapcsolatban (pl. a nyomozó gluténmentes ételkóstolása).

Bruce Willis szerintem remekül alakította a rendszerben eddig hívő, de megtörtté váló apát, aki csalódottságában egyre inkább az önbíráskodás felé hajlik. A folyamatot is remekül ábrázolták.

A mellékszereplőket is tökéletesen választották ki, a gonoszok kellően tenyérbemászóak, a testvért alakító Vincent D'Onofriót a Jurassic World óta csípem, jó volt ezúttal pozitív szerepben látni. Felfedeztem még egy ismerős arcot az egészen kis szerepet alkítók között is, a nyomozók főnöke a Beverly Hills-i zsaru 3-ban még egy duplán beépített ügynököt játszott.

A "moziban minden jobb" elv alapján lehet, hogy másodszorra már kevesebb pontot adok rá, de nekem ez most:

100%

A bejegyzés trackback címe:

https://balifilm.blog.hu/api/trackback/id/tr9513729790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása